dilluns, 19 de novembre del 2012

profesor lazhar

a. Fitxa  artística.
-títol: profesor lazhar.
-títol original: Monsieur Lazhar
-any producció: 2011
-país de producció: Canadà.
-durada:94 minuts.

-direcció: Philippe Falardeau.
-intèrpretes: Mohamed Fellag, Sophie Nélisse, Émilen Néron, Danielle Proulx, Seddik Benslimane.
-guió: Philippe Falardeau.
-música: Martin León.
-fotografia: Ronald Plante.
-Montatge: Stéphane Lafleur. 
-Diseny de producció: Emmanuel Fréchette.
-Interpretació: Mohamed Fellag (Bachir Lazhar), Sophie Nélisse (Alice), Émilien Néron (Simon), Danielle Proulx (Srta. Vaillancourt), Brigitte Poupart (Claire), Vincent Millard (Victor).

-imatge de cartell: Fotografia de tota la classe amb el professor i un nen amb  la seva càmera.

b. Anàlisi narratiu.
-Hi han canvis de guió del principi al final de la pel.licula.
-s'inicia amb tristessa per la pèrdua de la professora i acababa amb tristessa per part d'alguns nens de l'aula i per part del nou professor.
-La pel.licula s'inicia amb  la mort de la professora d'uns nens. Això va crear moltes expectatives.Els nens estàven molt tristos.
-Acaba quan el professor de substitució s'ha de marxar. Aquest professor va aconseguir que els nens millorin després de la mort de la seva professora.
-La última imatge es veu el professor amb una de les alumnes que més confiança li va agafar, en el moment en que s'abraçen per la despedida.
-El final és un final obert, ja que al acabar la pel.licula encara n'hi han moltes portes obertes i no ha quedat un final en que es sàpiga com continua l'història de cadascun dels personatges.
-Els personatges més importants són la professora que es suicida ja que arran d'això comença l'història. També són molt importants els nens, ja que cadascun d'ells transmet un sentiment diferent enfront la mort i el substitut. Un altre personatge molt important és el professor Lazhar ja que intenta fer que els nens no sufrin per la mort de la seva professora, intenta entendre a tots els nens i acaba agafant-lis un amor com el que te pels seus fills.
Els personatges secundaris són els pares de els nens que visiten l'institut i altres professors de l'escola.

- El trama de la pel.licula es basa en la història dels nens d'una escola que sufreixen la mort d'una professora que s'ha suicidat. Els nens reben a un nou substitut que intenta treure el millor dels nens, i intenta fer el possible per tots ells. Al final el professor s'ha d'anar i acaba amb l'abraçada d'una de les nenes que més estimava al professor amb ell. 

-El tema de la pel.licula són els sentiments i el rencor.

-Aquests obra te una estructura lineal en el qual les accions pasen cap endevant.
-L'ordre cronològic comença per la mort de la professora, la tristessa dels nens, la benvinguda del nou professor( d'unes ètnies diferents) intenta ajudar als nens i fa el possible per que estiguin be, mentre ell també te problemes personals amb la seva familia. Al final s'ha d'anar i una de les nenes li ha agafat com un pare que ella no te.

-Es titula professor Lazhar, no te res a veure amb el tema de la pel.lícula, però si que te a veure pel nom del professor protagonista de la història.

-Aquesta pel.lícula passa principalment a l'aula d'aquests nens. Però també hi han escenes que passen al carrer, a casa de la nena, a casa d'una de les professores, a casa del professor Lazhar...

c. Anàlisi tècnic o fílmic.
 -Hi han plans generals i primer pla segons la escena. 
Moltes de les vistes que hi han són vistes desde els ulls dels nens.
El punt de vista en algunes escenes és objectiu i en altres és subjectiu.
Casi sempre és subjectiu.

-A vegades s'utilitza un angle normal i en altres ocasions, quan es veu desde la perspectiva dels nens és picat.

-Les vistes de la càmara són en panoràmica.

-En l'anàlisi del so, la paraula  utilitzen el diàleg entre els personatges.

-En la música, a dins de l'escena fan una festa on hi  ha música.
També quan el professor Lazhar escolta música i es posa a ballar.

En algunes escenes predomina el silenci.

-Hi ha un símbol important que és la neu (que transmet dies de tristessa i melancolia..)

-El format de gravació d'aquesta pel.lícula és de 35mm.

d. Anàlisi de sentit
-El director d'aquesta pel.lícula és Philippe Falardeau. El guió és de la mateixa persona, així que la història d'aquesta pel.lícula ho ha fet ell.
L'autor deixa una marca per concienciar una mica a la gent d'aquestes situacions.
Aquesta pel.lícula està feta en el moment després de les guerres que hi van  haver a la ciutat i país del protagonista.
-Jo crec que l'autor agafa aquesta obra ja que vol fer conscient a la gent dels sentiments dels nens i de les persones que rodejen.

-És ficció ja que no és un documental i és de drama.

-És de ficció però és bastant real. Jo crec que el tema de la mort de la professora, podria ser però és molt dificil que passi a la realitat.
El judici, les guerres, les aules,el món dels nens, tot això és realista.

e. Judicis i conclusions.

-He arribat a la conclusió de que per una simple tonteria com una abraçada d'una professora al seu alumne, es pot destruir la vida de moltes persones. També que a vegades els nens es prenen les coses d'una altra manera i això fa que els adults no puguin comprendre als nens.

-Ens vol transmetre que cadascú te sentiments diferents i que totes les persones tenen problemes però s'ha de aconseguir veure la vida d'una altre manera per ser feliç.

-Critica una mica la manera de veure la gent als estrangers com el professor Lazhar, i també critica bastant la actitud de la professora morta a l'aula.

-Devant d'aquesta situació es poden fer moltes coses,però la millor és intentar ser feliç i oblidar-se de les coses dolentes.
Això ens implica ja que és una història que li passa a alumnes d'un colegi i  al seu professor llavors ens implica perque també vivim el món d'estudiants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada