divendres, 26 d’abril del 2013

PUBLICITAT

EXERCICI 1


 
-Què és el departament de comptes?
El departament de comptes és un dels pilars de qualsevol agència de publicitat i sovint és un dels aspectes més importants que els anunciants tenen en compte a l’hora de seleccionar una agència. L’assignatura proporciona als estudiants una eina per la seva formació professional en aquesta àrea de la publicitat que l’ajudarà a comprendre l’amplitud i la transversalitat que requereix l’exercici professional de la direcció de comptes. 
 


-Què heu estudiat per treballar en un agència?
 Estudis de publicitat i relacions públiques.
 

- Com és el rodatge d'un espot?
Un rodatge és un espai obert a on es roda la publicitat que volen mostrar per televisió.
 - La publicitat és realment creativa?
Si, es molt creativa.
 
- Es proven els espots abans de sortir a la tele?

si, sinó sortirien malament.

 
- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral?

A través d'Internet o les pàgines de xarxes socials.
 
- Com es posa el preu d'un producte?

Segons la qualitat o la elegància que tingui depenent de la marca.
 
- Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis?

Tot depén del que puguis pagar.
 
- Com és que hi ha anuncis que no s'entenen?

Per què no estan ben plantejats.
 
- Qui controla que els anuncis compleixin la normativa?

Els publicistes
 
- Quina diferència hi ha entre publicitat i propaganda?

La publicitat es més imaginativa i dona més histories per crear els dibuixos, en canvi la propaganda es més petita i amb un missatge ben clar
 
- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació?

 no, ja que un spot anuncia un producte i una  campanya de conscienciació ens mostra una cosa perillosa per nosatres, com per exemple el tema de drogues i alcohol per prevenir a la gent.

 
- Han evolucionat molt els missatges publicitaris?

Si, han evolucionat molt, i cada cop són més enganyosos.
 
- Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys?

Per què la publicitat ens augmenta el desig de aconseguir els productes que mostren.
 
- Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons?

A través dels enganys sense que es noti i amb publicitat i missatges subliminals
 
- Com afecta la publicitat en un informatiu?

Depèn de la publicitat afecta d'una manera o d'una altre.
 
- La publicitat emocional menteix quan ens ven 

un món ideal?
Si, per què no hi ha res ideal i menys si ens volen vendre un producte per aprimar.

 
- Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim?

Doncs per la obsessió de voler arribar on vol el anunci i perquè així volguem per exemple tenir el cos d'una dona prima que nosaltres volem i no tenim



2. Exercici

 
Ja heu vist al reportatge com funciona la publicitat. Ara toca treballar una miqueta. Endavant amb els exercicis.


 
1.- Primer exercici. Estem bombardejats de publicitat. Comproveu-ho, agafeu paper i llapis i aneu anotant els llocs on trobeu publicitat durant tot un dia.
 -En el carrer
-En el metge
-En Internet
-Llocs Públics
-En la televisió
-En el menjar
-En les begudes
 - En tendes

 
2.- Hi ha productes que són perillosos per a la salut com el tabac o l'alcohol. Sabríeu dir si els anuncis d'aquests productes ho fan amb arguments racionals o amb emocions? 

 En els anuncis de begudes alcohòliques surten histories molt elegants i fins i tot els promocionen persones famoses, però en els de tabac no solen publicar-se en televisió, sinó en el mateix paquet del tabac posen com un comentari dient que es perjudicial per a la salut.
 
3.- Busqueu un anunci que creieu que no diu tota la veritat o que directament enganya els espectadors i comenteu perquè creieu que menteix..
 http://www.youtube.com/watch?v=zkg-ZSdAkvk
Jo crec que els iogurts activia no funcionen, ja que nosé que pot portar un iogurt que fasi el que diuen que fa..

 
4.- Opina. Hi ha publicistes que diuen que la publicitat no ens afecta gaire. Què en penseu? Feu una redacció explicant com creus que afecta la publicitat i posa'n algun exemple: alguna cosa que hagueu comprat pels anuncis, o que els vostres pares s'hagin deixat enredar per la publicitat. 

 Dèpen de quin sigui el tipus d'anunci. Doncs jo crec que la publicitat afecta en el sentit de que a vegades ens enganya i comprem els seus productes per els impulsos comercials que ens fan creure que això funciona, però en realitat no.

 
5.- Exercici pràctic 
Exercici cinquè. El pràctic. Heu de fer un anunci. Però no un anunci qualsevol. Ja hem vist com l'enfocament emocional pot acabar establint relacions ben absurdes si ens parem a analitzar-les racionalment: la llibertat i un cotxe, la felicitat i un refresc, les compreses i l'autoestima...
Heu de fer un anunci que relacioni un producte amb algun benefici emocional de la forma més absurda possible. I recordeu, com sempre, hem de treballar en equip.



3. Més exercicis

 Els anuncis institucionals, en lloc de vendre un producte, busquen conscienciar la població sobre algun tema sensible com els accidents de trànsit, el consum de drogues, la necessitat de reciclar, etc. Per a la prevenció dels accidents de trànsit, al llarg del temps s’han utilitzat diferents estratègies buscant la màxima efectivitat, és a dir, la reducció dels morts i ferits a la carretera. Aquí en tens alguns exemples, mira’ls i respon les tres qüestions:


a) En dues o tres paraules, com definiries l’estratègia de cada anunci, és a dir, la manera com intenta convèncer l’espectador?

Intenten convèncer a l'espectador mostrant el que podria passar a qualsevol de nosatres si ens comportem d'una manera inconcient conduint. 
 
b) Hi ha qui diu que alguns anuncis (com el darrer) són inadequats perquè són massa violents, sensacionalistes, etc. Però hi ha qui diu que qualsevol cosa és adequada si serveix per reduir els accidents. I a tu, què et sembla? Creus que hi hauria d’haver un límit i, en aquest cas, quin hauria de ser?

Jo crec que està bé que mostrin anuncis que son durs de veure, perquè això passa a diari a la realitat, i així la gent pot veure el que passaria si fós ell a qui li passa per conduir sense tenir en comte la seva vida.

 
c) Deixant de banda si són adequats o no, quin creus que és l’anunci més efectiu per a reduir els accidents (no el que a tu t’agradi més)?


 http://www.youtube.com/watch?v=vL4xVAk1cH0

Jo crec que el que més serveix és aquest ja que el que parla l'home amb l'altre home, és el que segurament pensarà més població de la que ens pensem, i creuen que el cotxe serveix per córrer i després tenen accidents.


4. Fes un anunci

-Com creus que hauria de ser un anunci perquè fos realment efectiu amb la gent de la teva edat? Quina estratègia hauria d’utilitzar?

 Jo crec que per la gent de la meva edat, tindrien que ser anuncis que cridin l'atenció amb adolescents que siguin bonics, ja que així mostren una cara i un cos, que l'adolescent que està acomplejat amb el seu cos, li pugui agradar aquest producte.


 

Escull un tema perjudicial (el tabac, l’alcohol, altres drogues, els accidents de trànsit...), i fes un anunci en el format que acordeu amb el professor/a (imatge, vídeo...) utilitzant l’estratègia que creus que seria més efectiva.





5. Mireu aquest anunci:
 

http://www.youtube.com/watch?v=rVAT9i5oLkQ
L’última frase de l’anunci recomana fer-se una assegurança de vehicle “perquè la teva dona també agafa el cotxe”.
 
a) Alguns publicistes afirmen que la publicitat només és un reflex de la realitat. Creieu que les dones de la realitat són com la que es pinta a l'anunci?

 No, jo crec que les dones són a vegades més responsables amb el cotxe que els homes.


  
b) Diríeu que l’anunci busca ridiculitzar les dones? Amb quina finalitat?
Jo crec que si que busca ridicularitzar-les deixant-les com que no saben fer res en la vida i que són perilloses per conduir.
 
c) Creieu que les coses com penjar un quadre ja les sabem fer quan naixem o les aprenem després? Diríeu que hi ha més homes que dones que saben penjar un quadre? Per què?


 Jo crec que a penjar un quadre no s'aprén quan neixem sinó que s'apren després.
Quasi tota la gent tant sigui dona com home saben penjar quadres perquè no és tan difícil i ho pot fer tothom.


6. Models

En l’anunci següent les protagonistes són dues nenes que (com passa sovint als anuncis infantils) imiten el que fan els grans. Escolta bé el que diuen:
 

http://www.youtube.com/watch?v=CpYDceoH4Kk
 
a) Quin és el model de dona que es proposa als nens i nenes a qui va dirigit l’anunci?


 
b) Què et sembla?






















7. Anuncis antics
Mireu aquests dos anuncis antics i responeu les preguntes. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ngtF9musywA

 
a) Segons els dos anuncis, què necessita una dona per ser feliç a la vida?

Necessita ser guapa i tenir la cara bonica i maquillada. Ser perfecta.
 
b) Què necessita per aconseguir-ho?

Comprar una crema que hidrata la cara i maquillatge.

 
c) Què us sembla aquest missatge?
Molt malament, ja que cada dona és com és i no només s'han de cuidar les dones, sinó que els homes també s'han de cuidar.
 
d) I als anuncis de bellesa d’avui, creieu que també donen aquest missatge o ha canviat? Busqueu-ne alguns i comproveu-ho.

Són semblants però no donen el missatge de aquest video que diu que si no et poses crema ni maquillatge no tindrán mai parella i no li agradaràs a ningú.



































 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada